Krátce o #FitbitFlex

Je tomu již měsíc a půl od doby, kdy jsem si po delším uvažování pořídil snímač celodenní aktivity.

Věc podobného ražení jsem měl v hledáčku již nějakou chvíli, tudíž jsem ve výsledku přemýšlel pouze nad tím, který z dostupných „chytrých náramků“ zvolím (jiné formy snímače mne nezaujaly). Ve finálním souboji se střetl Fitbit Flex s neméně populárním Jawbone Up.

Po shrnutí kladů a záporů obou zařízení jsem nakonec zvolil právě Flex, který se s drobnými přestávkami hřeje na mé ruce od doby koupě téměř nonstop. A jak se mi líbí?

Nebudu se rozepisovat s technickými detaily, které považuji za zbytečné, neboť je možné dohledat je na internetu. Pokud si ovšem nejste jisti, o čem jde řeč, zhlédnutí vide níže by vám mohlo pomoci. 🙂

Pojďme tedy na praktické zkušenosti.

Snímač je dodán s dvěma gumovými náramky (jejichž barva závisí na zvolené variantě), které se logicky liší velikostí, kterou si na každém z náramků můžete ještě přizpůsobit. Snímač se do náramku umisťuje poměrně jednoduše, těžší to ovšem je s připnutím Flex na ruku. Prvních pár pokusů mi dalo celkem zabrat, ale časem člověk získá grif – a co je hlavní, náramek drží na ruce velice dobře. Nabíjení probíhá vyndáním snímače z náramku a jeho umístěním do „staničky“, která je napájena z USB. To by bylo vše ke stavbě zařízení, pojďme  na ovládání.

Samotný Fitbit Flex vás o stavu plnění vašeho denního cíle informuje pomocí 5 LED diod – každá značí 20% progress. Těmito diodami (a pomocí vibrací) probíhá veškerá přímá komunikace mezi vámi a zařízením. Pokud chcete zobrazit progress či přepnout zařízení do režimu spánku, zadáte tuto informaci poklepáním na náramek. To je poměrně zajímavá metoda, na kterou si ve výsledku zvyknete  poměrně rychle. Díky její přítomnosti se mi ovšem zařízení povedlo párkrát přepnout do módu spánku tleskáním.
Když už jsem u režimu spánku,  rád bych vám v případě koupě poradil, jak zařízení do tohoto módu přepnout.

Pro zapnutí spánkového módu, stisknete výrazně Fitbit po dobu 2 sekund. Flex zavibruje a pomalu se rozsvítí 2 LED diody jako signalizace zapnutého spánkového módu.

Takto oficiální manuál udává, David Kuťák však dodává, že zkoušet to nemá smysl, neboť je to výmysl. 🙂 Minimálně  mně se to ani po dlouhém a vysilujícím boji nepovedlo, tudíž jsem dohledal jinou metodu, která funguje následovně:

Klepejte na váš Fitbit Flex jak nejrychleji umíte, dokud se nepřepne do spánkového módu.

Tato metoda je potvrzena předními českými odborníky na klepání a není zdraví škodlivá. To by bylo vše k ovládání Flexu, teď pojďme na shrnutí vlastností zařízení v bodech.

  • Pohodlí: 9.5/10 – o zařízení téměř nemáte tušení, nepřekáží ani nepadá a půl bodu strhávám pouze za těžší navlékání na ruku. Voděodolnost jsem prověřoval jen chvilkovým zanořením pod vodu a tam Flex neměl problém. Na sprchování/koupel však náramek sundávám a využívám času k nabíjení.
  • Synchronizace: 10/10 – mám ozkoušenou synchronizaci pouze s počítačem, která probíhá skrze speciální USB dongle s integrovaným Bluetooth. Synchronizace probíhá rychle, není nutné se snímačem či počítačem operovat – jedním slovem pohoda.
  • Přehled dat: 8/10  své výsledky můžete kontrolovat v mobilní aplikaci či na stránkách Fitbitu. Data jsou ihned dostupná, na Fitbit Dashboard je možné přeskládat si widgety podle důležitosti.
  • Přesnost: 8/10 – co se týče počtu kroků, měří Flex v rámci mezí přesně. Lze si pohrát s nastavením, ale obecně jsem spokojen.  Zařízení vzhledem k umístění na ruce není těžké zmást, ale to je z mého pohledu přijatelná daň za pohodlí. Vzdálenost se odvíjí od nastavené délky kroku a osobně ji beru jako hodně orientační, protože délka kroku se v různých situacích mění, ale s trochu práce je člověk schopen docílit slušné přesnosti.
  • Baterie: 9/10 – Flex vydrží na jedno nabití zhruba týden (5-7 dní), což je pro mne přijatelné.
  • Funkce: 8/10 – měření kroků je samozřejmost, příjemné je i měření spánku, které by ovšem mohlo podat trochu více informací. Skvělý je vibrační budík, u kterého bych ocenil vzbuzení v mělkém spánku. Dále by potěšilo měření schodů, ale hlavně – upozornění po nějaké době nečinnosti. Jinak jsem s funkcemi spokojen.

Závěrem pouze dodám, že ve výsledku koupě Fitbit Flex nelituji. Zajímavé zařízení, které se mi líbí i po stránce designu.

PS: Motivace je hodně individuální oblast, takže zde nemohu soudit –  zařízení vám každopádně dá čísla o vaší celodenní aktivitě, zbytek je na vás. 😉

One response to “Krátce o #FitbitFlex

  1. Pingback: Chytré hodinky? Zatím nic pro mě. | Blog Davida Kuťáka

Zanechat Odpověď

