Chytré hodinky? Zatím nic pro mě.

Chytré hodinky. Chytré telefony. Chytré televize. Chytré automobily. A dokonce i chytrá lednička! To by člověka pár let zpět ani nenapadlo, že v budoucnu kolem nás budou samé „chytré věci“ a my tak budeme moci nenápadně ukrýt svou hloupost za cosi dokonalejšího. Ne, trochu optimističtěji a hlavně k tématu tohoto kratšího článečku. A tím jsou právě „chytré hodinky“, poslední výstřelek módy, který nyní považují za „cool“ i všichni fanoušci Apple, neboť i tato společnost dnes představila svého zástupce nového trendu.

Nemám v plánu však vyjmenovávat všechny dostupné a nedostupné chytré hodinky, spíše mě to donutilo zamyslet se, zda vůbec něco podobného chci. Nepatřím mezi jedince, kteří by se nějak zvlášť řídili tím, že „hodinky jsou šperkem muže“ … proto nenosím na ruce skvost s cenovkou v řádu desítek tisíc. Já vlastně na ruce nenosím ani skvost s hodnotou několika tisíc. Ani stovek. Já totiž hodinky pro jistotu přestal nosit úplně. Nabízely mi totiž pouze informaci o aktuálním čase, kterou dokáže docela dobře podat i telefon. Horší to ovšem je se situacemi, kdy nemohu mít smartphone u sebe. Co pak? Ano, moderní technologie mne opět donutily přemýšlet nad tím, zda opět nezkrášlit svou ruku hodinkami. Nedokážu si však představit, že bych měl dát velké peníze za něco, co pěkně vypadá a dlouho vydrží, ale kromě ukázání času a data to nic jiného nezvládá. V takovém případě se tedy chytré hodinky jeví jako super možnost. Ovšem, je tu pár „ale“.

Začněme designem – prostě bída, nevypadají zrovna ideálně. Nechci na ruce nosit krabičku, která v některých případech navíc neukazuje čas stále, takže musím displej rozsvítit pohybem, kliknutím či jinou akcí.  Baterie – hodinky co vydrží den? Tak tomu říkám noční můra. Cena – „vysolit“ pár tisíc za něco, co se mi nelíbí a budu to nabíjet častěji než telefon? Tomu říkám skvělá nabídka. A to nemluvím o faktu, že téměř žádné nelze synchronizovat s Windows Phone. A konekonců – notifikace mám na mobilu, pokud bych je chtěl i jinde, tak upřednostním raději něco ve stylu Google Glass. Takže, chytré hodinky jsou pro mě zatím pouze blbůstka, která musí ještě hodně dozrát . Tak co pak?

Zdálo by se, že už se nenabízí jiná možnost. Obyčejné hodinky nechci, chytré hodinky nechci, tak co vůbec chci? Fitness tracker. Ano, nějakou chvíli jsem měl Fitbit Flex a byla to dostatečně dlouhá doba na to, abych zjistil, že až nějaká společnost vytvoří malý a elegantní fitness tracker (s možností synchronizace s PC), který navíc nabídne funkci hodinek (se stále zaplým ukazováním času) a výdrž aspoň týden, jdu do toho. Nic víc, nic míň.

PS: Třeba taková kombinace Fitbit Flex/Force a Garmin VivoFit by mohla být docela slušivá.

2 responses to “Chytré hodinky? Zatím nic pro mě.

  1. Ano, je to nevzhledná krabička.. V tomto můžu lehce oponovat, protože hodinky od Motoroly jsou kulaté a pro mě i na pohled pěkné.. https://moto360.motorola.com/

    Každopádně s tebou souhlasím. A osobně jsem zkoušel i Google Glass a ty bych taky nechtěl.. I když to jsem říkal i v době, kdy přišly barevné telefony kdysi a já měl ještě Nokii 3310 😀

    Jsem sám zvědav co bude v budoucnu..

    • Zdravím,

      je pravda, že Moto 360 vypadají docela slušivě.
      Co se týče Google Glass – já je také zkoušel a klidně bych něco podobného nosil, jen ta cenovka je poněkud mimo a není to zatím dokonalé, ale pro mě to představuje takový pěkný scifi gadget. 😀

      Každopádně jsem také hodně zvědav, co budoucnost přinese.

Zanechat Odpověď

